joi, 7 aprilie 2011

Plimbare în centrul München-ului (1)

Cred ca fiecare stie ca Münchenul este capitala Bavariei si ca este al III-lea mare oras al Germaniei (dupa Berlin si Hamburg). Daca v-ati hotarât sa-l vizitati, atunci va sfatuiesc sa parcati masina în afara orasului, altfel, pentru o stationare de 4 ore si 23 minute într-o parcare acoperita din centru, veti plati 17,50 €! Si timpul nu ajunge decât pentru o scurta tura în Marienplatz (Piata Mariei). Plimbarea se merita în orice caz, pentru ca Marienplatz reprezinta inima Münchenului, la propriu si la figurat! Piata are o lungime de 100 metri si se afla în mijlocul zonei pietonale a centrului orasului. Coloana Mariei (20 metri)- ridicata în 1638, a fost reconstruita în 1970 si astazi poarta o copie din bronz aurit a Madonnei - protectoarea Bavariei. Reprezinta "punctul 0" al Münchenului.
În stânga coloanei, impresioneaza cladirea Primariei Noi - contruita în stil neogotic, între 1867 - 1909 - cladirea cea mai spectaculara a pietii. Pe o suprafata de 9159 m² sunt înca 7115 m² supraconsrtuiti, primaria avânt peste 400 camere si sase curi interioare. Turnul Primăriei, are o înaltime de 85 metri si adăposteşte cel mai celebru ceas cu figurine din lume, care există în această formă din 1908 şi reprezinta scene medievale. Caruselul superior a fost realizat pentru nunta ducelui Wilhelm al V-lea cu Renata de Lothringen. Partea inferioara reprezintă un dans popular local - "dansul ciobanilor" şi datează din vremea ciumei (1515-1517), când a fost realizat pentru a marca sfârşitul epidemiei. Sunt în total 32 de figuri, care danseaza într-o combinatie complicata, în functie de anotimp intonându-se patru valsuri diferite, la orele 11, 12 si 17. Mecanismul este actionat de un motor în patru timpi, constuit de inventatorul Christian Reithmann .
Sunt 43 clopote, care câtaresc împreuna 7000 kg; cel mai mic clopot are diametrul de 18 cm. si o greutate de 10 kg. iar cel mai mare, un diametru de 125 cm. si o greutate de 1300 kg.

(va urma)

35 de comentarii:

  1. dantela in piatra...superb...
    imi plac ceasurile cu figurine....mici povesti miscatoare...si timpul trece...

    RăspundețiȘtergere
  2. Munchen ... inca in Germania nu am ajuns asa ca imi prind bine informatiile! Pozele sunt minunate!

    Astept contnuarea ....

    RăspundețiȘtergere
  3. Beautiful pictures. The way you took the picture mes it look like a leaning tower.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-ar place sa-l vad personal, sa simt forfota orasului in propriele mele vene!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am fost aici pentru vreo 2 ore intr-o seara de iarna. Am plecat cu dorinta de a ma reintoarce curand.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mmm, de mare inspiratie!... :)
    Ma cam pregatesc, sa-mi tii pumnii sa reusesc sa ajung!...

    RăspundețiȘtergere
  7. minunat. Am trecut prin Munchen dar nu am avut timp sa vizitez. Poate că altă dată. Până atunci, mă bucur de incursiunea pe care ne-a oferit-o postarea ta. Mulţumesc, Carmen.

    RăspundețiȘtergere
  8. Minunat,Carmen!
    Am văzut câteva orașe germane, Munchen, încă nu. Sper să se întâmple!
    Tot respectul pentru civilizația voastră!

    RăspundețiȘtergere
  9. Cat de frumos este... Imi plac foarte mult detaliile cladirilor de genul acesta.
    Chiar acum, la ora asta, Mircea se plimba prin Munchen. Il asteptam sa vina acasa in seara asta. Ii voi arata postarea ta. Sunt sigura ca nu cunoaste aceste detalii ale Munchenului. Astept si continuarea. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  10. Frumoase imagini ne-ai aratat, Carmen!
    Nu am ajuns sa vizitez Germania, doar in aeroportul din Frankfurt am facut o escala...

    RăspundețiȘtergere
  11. Frumoase imagini ,cladirile sunt un adevarat obiectiv turistic

    RăspundețiȘtergere
  12. OMG!!! Superbe imagini, I hope to get there someday.

    RăspundețiȘtergere
  13. Pandhora,
    ai atâtta dreptate! Primaria noua este o adevarata dantelarie în piatra... Si cesul... O minune!

    RăspundețiȘtergere
  14. Alicee,
    cu siguranta vei ajunge... când vei crede mai putin poate :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Sailor,
    my technique of shooting is not well, I admit, sorry ;)

    RăspundețiȘtergere
  16. Lumi,
    primavara, când vremea este frumoasa, sau seara si dimineata pe timp de vara, o plimbare poate fi o experienta de neuitat. Toamna si iarna sunt zilele prea scurte si vremea nu permite plimbari lungi, dar Münchenul este minunat oricând.

    RăspundețiȘtergere
  17. VertAnge,
    neaparat sa-ti programezi un miniconcediu, Münchenul are multe minunatii de descoperit.

    RăspundețiȘtergere
  18. Acuarele,
    sigur reusesti! abia astept sa ne întâlnim, sa-ti arat Münchenul si Augsburgul :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Gabriela,
    tare-tare mult mi-ar placea sa ne vedem, sa ne plimbam - si prin Castelul Nympfenburg :) - si sa-ti arat Münchenul si Augsburgul!

    RăspundețiȘtergere
  20. Gina,
    Bavaria are multe puncte de atractie turistica, iesit din comun de frumoase. Trebuie neaparat sa-ti programezi un concediu aici. Castele, biserici, parcuri, muzee, cladiri, totul este impresionant!

    RăspundețiȘtergere
  21. Angi,
    Mircea al tau ar trebui sa te scoata si pe tine la o plimbare prin München :) când are concediu, te urci în primul avion si... poate ca ne întâlnim la o cafea :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Gabriela Elena,
    Bavaria este deosebit de frumoasa, are multe surprize de oferit celor ce au un pic de timp.... Poate ca programezi altfel un viitor zbor peste Germania, cu o escala de macar doua zile :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Iulisa,
    asa este! în centrul Münchenului sunt concentrate multe atractii turistice.

    RăspundețiȘtergere
  24. Ionut,
    sper sa ti se îndeplineasca visul! :)

    RăspundețiȘtergere
  25. Imi plac si mie cladirile cu multe detalii, lucrurile vechi...foarte mult. Si ceasul cred ca e fenomenal. Un loc frumos de vizitat. Mereu ai ceva frumos de aratat...

    RăspundețiȘtergere
  26. Sophie,
    ma bucur mult ca-ti place, poate ca vii odata sa vezi cu ochii tai! :)

    RăspundețiȘtergere
  27. Ce plimbare frumoasa si instructiva! Germania e o tara pe care doresc sa o vizitez si sper sa imi implinesc acest vis. Deocamdata o vizitez pe frumosul tau blog. Minunate cladiri, minunat oras!
    Weekend plin de frumusete!
    P.S. Te-am trecut in Blogroll la Clipe de Cluj! :)

    RăspundețiȘtergere
  28. Mirela,
    :) ma bucur si sper sa vii în curând! si eu ma bucur ca vad prin voi locuri pe care nu am altfel sansa...

    RăspundețiȘtergere
  29. Cella,
    ma bucur ca ti-a placut minireportajul meu :) multumesc ca m-ai însotit în plimbare.

    RăspundețiȘtergere
  30. Din pacate n-am avut timp sa vad prea multe decat BMWWelt si cateva locuri, despre care nu mai tin minte. Cert este ca am o patanie legata de Alianz Arena, pe care chiar daca vreau, n-o s-o uit. Nu ne-am descurcat prea bine cu iesirile de pe autostrada desi aveam GPS. Cum aveam hotelul langa Alianz Arena, m-am bucurat enorm pana am ratacit drumul intr-o seara, invartindu-ne pe langa arena de vreo cinci ori pe acelasi traseu. Imi doream in acel moment sa nu mai vad Alianz Arena in veci. Plimbarea noastra a fost in luna de miere, singura de care m-am bucurat din plin, insa din pacate foarte scurta pentru cate am fi vrut sa vizitam.

    RăspundețiȘtergere
  31. Mi-a plăcut mult articolul.Documentat și concis în același timp.Desigur merită viziă Munchen-ul

    RăspundețiȘtergere
  32. Dani,
    este clar ca nu mai tii minte ce ai vazut si ce ai facut! Pe usa camerei voastre atârna permanen placuta "do not disturb!" :))
    Pâna când nu vin copiii, mai haideti o tura, acum sa vizitati cel putin centrul - Marienplatz si Olympiapark, altfel, nu poti sa spui ca ai fost în München. Ma ofer ca ghid :)

    RăspundețiȘtergere
  33. Se-cret,
    clar ca se merita! va astept! :)

    RăspundețiȘtergere
  34. haideti incoace... va fac eu un tur gratuit ... e superb !!! cristian andrei

    RăspundețiȘtergere